Profesjonalna chemia motoryzacyjna i akumulatory samochodowe
Podwozie rdzewieje? Co nałożyć bezpośrednio na rdzę?
Aby temu zapobiec, należy regularnie zabezpieczać podwozie z wykorzystaniem dobrych jakościowo preparatów. Możesz to zadanie zlecić fachowcom lub też wykonać samodzielnie. A co jeśli rdza już dopadła nasze auto? Co nakładać bezpośrednio na rdzę i czy taki zabieg ma w ogóle sens?
O podwoziu słów kilka, czyli dlaczego warto zabezpieczać samochód przed korozją?
Podwozie jest dla samochodu tym, czym kręgosłup dla człowieka. To główny filar, do którego zamocowane jest nadwozie, zawieszenie czy napęd. Jednym słowem jest kluczowym elementem pojazdu, o którym niestety bardzo często zapominamy.
W większości pojazdów stosuje się tak zwaną płytę podłogową wykonaną nierzadko z cienkiej stali. Formowanie, przetłoczenia czy zagięcia stosowane w procesie produkcji przekładają się na jej wytrzymałość. W skład podwozia wchodzą również podłużnice wykonywane z blachy, których zadaniem jest wzmocnienie całej konstrukcji samochodu. W samochodach terenowych czy bardzo popularnych ostatnio SUV-ach stosowane są metalowe kratownice, do których montuje się nadwozie, silnik czy zawieszenie. Taka rama ma zagwarantować większą wytrzymałość samochodu. Niestety w kwestii odporności na rdzę jest tak samo delikatna, jak standardowa płyta podłogowa.
Ogniska korozji na podwoziu uszkadzają samochód i zmniejszają bezpieczeństwo jazdy. W przypadki silnych ataków mogą doprowadzić do licznych uszkodzeń. W konsekwencji sprawią, że auto będzie się nadawać już tylko na złom.
Fabryczne zabezpieczenie podwozia – o czym warto pamiętać?
Każde podwozie w procesie produkcji samochodu zostaje fabrycznie zabezpieczone antykorozyjnie. Niemniej jednak zabezpieczenie to nie jest wieczne i zależnie od warunków eksploatacji traci swoje właściwości. Do uszkodzenia fabrycznej warstwy antykorozyjnej podwozia przyczyniają się mechaniczne uszkodzenia oraz warunki atmosferyczne. Drobne kamienie, sól drogowa, wilgoć, brud, błoto, deszcze itp. Każdy z tych elementów to potencjalne uszkodzenie podwozia, które traci swoją warstwę ochronną.
Wystawienie zarysowanego elementów na działanie wilgoci i soli drogowej sprawi, że pojawi się na nim rdza. Dlatego odpowiednia konserwacja podwozia i regularne sprawdzanie jego stanu jest niezwykle ważna dla wydłużenia żywotności każdego auta. Szczególnie przed zimą warto zakonserwować samochód, który w tym okresie jest bardziej narażony na atak korozji.
Konserwacja podwozia – co zastosować na rdzewiejące już podwozie?
Jeśli już pojawią się ogniska korozji na podwoziu, należy działać natychmiastowo. Szybka reakcja pozwoli przerwać łańcuch rozwoju rdzy i zabezpieczy samochód przed dalszymi uszkodzeniami. W takiej sytuacji nie można już zastosować zwykłego preparatu konserwującego. Na rdzę należy nałożyć produkt neutralizujący powstałą już korozję.
W tej roli świetnie sprawdzi się RUDT CONVERTER NEUTRALIZATOR RDZY + PODKŁAD EPOXY 2W1. To wysokiej jakości zestaw naprawczy, który można stosować bezpośrednio na rdzę. Neutralizator na bazie żywic epoksydowych aktywuje swoje właściwości w kontakcie z rdzą, tworząc trwałą powłokę gruntującą i podkładową. Po jego zastosowaniu można z powodzeniem pomalować podwozie oraz nanosić na nie różnego rodzaju podkłady, szpachlówki poliestrowe czy farby. Dzięki wysokim właściwościom antykorozyjnym oraz gruntującym doskonale i na długo zabezpiecza metalowe powierzchnie.
Jak działają neutralizatory rdzy i co warto o nich wiedzieć?
Neutralizator rdzy to preparat, który jest niezastąpiony w walce z istniejącą już korozją. Dzięki niemu zdołasz zahamować proces rdzewienia i zapobiegniesz dalszemu jego rozwojowi. RUDT CONVERTER NEUTRALIZATOR RDZY + PODKŁAD EPOXY 2W1 po nałożeniu na zardzewiałe podwozie przekształci rdzę w powierzchnię gotową do konserwacji. Należy jednak pamiętać, że preparat ten będzie działał tylko i wyłącznie na elementy metalowe zaatakowane przez rdzę. Naniesienie go na zdrowy metal nie przyniesie oczekiwanych skutków. Neutralizator rdzy działa powierzchniowo aktywując swoje właściwości tylko i wyłącznie po kontakcie z korozją.
Gdzie stosować RUDT CONVERTER NEUTRALIZATOR RDZY + PODKŁAD EPOXY 2W1?
Jako neutralizator rdzy świetnie sprawdzi się przy konserwacji podwozia zaatakowanego przez korozję. Z uwagi na swoje właściwości doskonale nadaje się do stosowania na tych elementach, których oczyszczenie z rdzy jest niemożliwe. Dodatkowo preparat można z powodzeniem stosować w wilgotnych warunkach, dlatego też idealnie nadaje się do wszystkich elementów podwozia. Możesz go jednak użyć również do innych powierzchni zaatakowanych przez korozję np. karoserii. Dzięki temu, że pełni on również funkcję podkładu, można stosować go bezpośrednio na kolory bazowe. Elementy pokryte neutralizatorem na bazie żywic epoksydowych można malować już po ośmiu godzinach. Po odczekaniu tego czasu można nanosić na produkt różnego rodzaju farby, podkłady czy szpachlówki poliestrowe.
RUDT CONVERTER wykazuje świetne właściwości antykorozyjne oraz doskonale gruntuje powierzchnię, zabezpieczając ją przed korozją na długi czas.
Polecane artykuły
Majsterkowanie
Pasta do mycia rąk – jaką wybrać i dlaczego warto jej używać?
Każdy majsterkowicz wie, że prace przy samochodzie to brudna robota. Problem związany z zabrudzonymi dłońmi czy ciuchami znany jest wszystkim…
Eksploatacja
Jak zadbać zimą o karoserię i progi w samochodzie?
Zima to szczególnie trudny czas dla kierowców, nie tylko z uwagi na warunki panujące na drogach. To także pora roku,…
Eksploatacja
Podwozie rdzewieje? Co nałożyć bezpośrednio na rdzę?
Aby temu zapobiec, należy regularnie zabezpieczać podwozie z wykorzystaniem dobrych jakościowo preparatów. Możesz to zadanie zlecić fachowcom lub też wykonać…