Profesjonalna chemia motoryzacyjna i akumulatory samochodowe

Dezofast Maprofessional W Samochodzie

Dezynfekcja warsztatu samochodowego

Dlaczego dezynfekcja warsztatu samochodowego jest konieczna? Jak skutecznie chronić siebie i pracowników warsztatu przez koronawirusem? Jak zabezpieczyć pracowników warsztatu przed innymi groźnymi bakteriami i wirusami? Jakich środków użyć do dezynfekcji warsztatu samochodowego?

Z artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego trzeba dezynfekować warsztat samochodowy?
  • Jak obsługiwać klientów warsztatu w bezpieczny sposób?
  • W jaki sposób przygotować samochód do naprawy, aby uniknąć zakażenia?
  • Jak dezynfekować warsztat samochodowy?
  • Jakiego środka użyć do dezynfekcji warsztatu?

Dlaczego dezynfekcja warsztatu samochodowego jest tak ważna? Spójrz na zagrożenia

Pierwsze zagrożenie to oczywiście – koronawirus SARS –CoV-2, który spowodował tysiące zgonów na całym świecie. Koronawirus przenosi się drogą kropelkową albo poprzez dotyk. Można się zatem zarazić, jeśli dojdzie do typowego powitania się poprzez uścisk dłoni. Wystarczy tego nie robić. Ale zarazić można się też wtedy, gdy dotknie się powierzchni, na której znajduje się wirus. A to szczególnie ważne dla pracowników warsztatu. Raport hiszpańskiego ministerstwa zdrowia pokazał, że wirus SARS-CoV-2 potrafi przetrwać przez długi czas na różnych powierzchniach. Zależy to także od temperatury powietrza oraz stopnia wilgotności. Na powierzchniach ze stali nierdzewnej i tworzywa sztucznego (przy temperaturze 22 st. C), wirus SARS- CoV-2 był aktywny po 96 godzinach. Na szkle – po 48 godzinach. Podobnie na odzieży – wirus potrafił przetrwać 48 godzin. A z odzieży wirus może zostać przeniesiony na tapicerkę samochodu. Na banknotach wirus potrafi przetrwać do 48 dni. Podsumowując: mechanik w warsztacie może zarazić się koronawirusem drogą kropelkową, przez dotyk, albo przez banknoty. Może również zarazić się poprzez powierzchnie w samochodzie (szkło, metal, tworzywo, tapicerka), które wcześniej dotknęła osoba chora.

Koronawirus to nie jedyne zagrożenie. W podobny sposób przenosi się grypa. Poprzez dotyk powierzchni można zarazić się chorobami skórnymi. W zaniedbanym samochodzie mogą znaleźć się różnego rodzaju bakterie, wirusy, grzyby i pleśnie. Wystarczy, że właściciel auta nie dbał o usuwania resztek jedzenia czy napojów. Groźne dla zdrowia bakterie i wirusy mogą znajdować się także w nieczyszczonych układach klimatyzacji i wentylacji samochodowej.

Trzeba też pamiętać o tym, że klient ma kontakt z wieloma miejscami w warsztacie. Drzwi wejściowe, biuro do obsługi klientów. Także fotel w poczekalni dla klientów i toaleta dla klientów. Klientem warsztatu może być nosiciel koronawirusa, człowiek chory na grypę, albo na choroby skórne. Dlatego konieczna jest skuteczna dezynfekcja warsztatu samochodowego. I samochodu. A także stosowanie odpowiednich zabezpieczeń dla pracowników warsztatu.

Jak obsługiwać klientów warsztatu, aby zabezpieczyć się przed wirusami i koronawirusem?

Pracownicy warsztatu, mający kontakt z klientem, muszą być odpowiednio zabezpieczeni. Pracownicy recepcji i mechanicy powinni mieć maseczki, albo przezroczyste przyłbice. Dodatkowo także – rękawiczki ochronne. Niezbędne będzie również wyposażenie personelu w ogólnie dostępny żel antybakteryjny do dezynfekcji dłoni.

Klienci powinni podpisywać zlecenia naprawy swoimi długopisami. Jeśli klient nie posiada własnego długopisu, należy zdezynfekować ten, który otrzymał od pracownika. Zaraz po użyciu. Trzeba również zrezygnować z prasy dla klientów, oczekujących na naprawę. Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest telewizor. Klienci również powinni mieć zapewniony dostęp do żelu antybakteryjnego i rękawiczek jednorazowych. Trzeba również pamiętać o tym, aby w poczekalni/recepcji zachować odpowiedni odstęp pomiędzy oczekującymi klientami. Najlepiej 2 metry. W recepcji może przebywać maksymalnie 3 klientów, przypadających na jedno stanowisko kasowe. Jak pamiętamy, banknoty mogą być źródłem zakażenia. Dlatego jeśli klient płaci gotówką (a nikt nie ma prawa mu tego zabronić), pieniądze należy odbierać i wydawać tylko i wyłącznie w rękawiczkach.

 

Niezbędna będzie również codzienna dezynfekcja recepcji i miejsca obsługi klientów. Do tego celu najlepiej użyć środka DezoFast MA Professional. Środek jest przeznaczony do skutecznego zwalczania wirusów, koronawirusa, grzybów, bakterii i spor. DezoFast MA Professional najlepiej stosować po wstępnym umyciu powierzchni, np. za pomocą mopa. Na podłogach DezoFast MA Professional można rozprowadzać za pomocą mopa. Przy dezynfekcji miejsca obsługi klientów, krzeseł i drzwi, do rozprowadzania środka wystarczy ściereczka. Dezynfekowane pomieszczenia nie muszą mieć wentylacji. Jeśli dezynfekcji poddawano pomieszczenia socjalne, mające kontakt z żywnością, powierzchnie należy spłukać wodą.

Jak dezynfekować samochód przed rozpoczęciem naprawy?

Jak powinno wyglądać przyjęcie klienta przez pracowników warsztatu? Najlepiej, jeśli klient sam wjedzie na miejsce naprawy, będąc prowadzonym przez pracownika. Rozmowa z klientem powinna się odbywać w ubraniu ochronnym (wspomniana wcześniej przyłbica albo maseczka). Po przedstawieniu listy problemów i ustaleniu warunków naprawy, klient powinien udać się do recepcji.

Mechanik, który zajmuje się naprawą auta, powinien być odpowiednio zabezpieczony przed wejściem do kabiny samochodu. W tym celu powinien mieć na dłoniach rękawiczki ochronne, a na twarzy maseczkę, albo przezroczystą przyłbicę. O rękawiczkach trzeba pamiętać już w momencie odbioru kluczyka do samochodu od klienta. Na kierownicę auta należy nałożyć jednorazowy pokrowiec ochronny. To samo dotyczy fotela – pamiętamy, że wirus może przenosić się poprzez tapicerkę. Jednorazowe, foliowe pokrowce ochronne są bardzo tanie. W dodatku ich koszt pokrywa klient. Mają one jeszcze jedną zaletę – chronią własność klienta przed uszkodzeniami i zabrudzeniami. Nie ma nic gorszego, niż siedzenie albo kierownica ubrudzona smarem. Rękawice ochronne i przyłbice powinny być także stosowane wtedy, gdy mechanicy nie mają potrzeby wchodzenia do wnętrza kabiny. Np. przy wymianie opon albo płynów eksploatacyjnych. Trzeba pamiętać, że nie tylko klient może być źródłem zakażenia. Może nim być również mechanik. Klient również może obawiać się dotykania kierownicy, czy drążka zmiany biegów, który mógł być dotykany przez osobę chorą (mechanika). Dlatego pokrowce sprawdzają się idealnie. Po zakończonej naprawie, jednorazowe pokrowce trzeba gromadzić w jednym, bezpiecznym miejscu (jeden wyznaczony kosz).

Problematyczna może być sytuacja, w której mechanik musi mieć kontakt z ekranem dotykowym w samochodzie. Nie da się go obsługiwać w rękawiczkach. Wówczas należy ekran zdezynfekować specjalnym środkiem, bezpiecznym dla ekranów dotykowych.

Jak dezynfekować warsztat samochodowy?

Dezynfekcja warsztatu samochodowego musi również obejmować miejsce napraw. Poszczególne urządzenia i narzędzia mogą być dotykane w ciągu dnia przez kilku pracowników warsztatu. Wszyscy chcą czuć się bezpiecznie. Dlatego po zakończonym dniu pracy warto użyć wspomnianego wcześniej  środka  DezoFast MA Professional. Za pomocą mopa nałożyć go na podłogi w warsztacie. Za pomocą ściereczek zdezynfekować nim narzędzia mechaniczne i ręczne, a także panele obsługi podnośników. Trzeba także zdezynfekować pomieszczenie socjalne i toalety. Nie można zapomnieć o klamkach drzwi.

Regularna dezynfekcja warsztatu samochodowego pozwala zabezpieczyć pracowników warsztatu i klientów przed zarażeniem się. Dzięki takim środkom, jak DezoFast, jest ona również prosta, skuteczna i niedroga.

Preparat DezoFast MA Professiolan nasza tradycyjna formuła, jest środkiem certyfikowanym – Pozwolenie Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych nr 8010/20. 

Uwaga!

Przeglądarka internetowa, z której korzystasz jest przestarzała, przez co strona nie będzie wyświetlać się w prawidłowy sposób.

Wymagana zmiana przeglądarki na np.: Chrome, Firefox, Opera